Min verden

søndag 29. januar 2012

Søndagstanker.

I dag mens jeg var ute og måkte snø,( noe jeg sikkert ikke er alene om å ha gjort i dag) så begynte jeg å tenke litt. Hvor går mine grenser? Hvor mye klarer jeg, og hvor langt kan jeg "pushe" meg selv?

Og så stod jeg ute og måkte snø, kjempesliten, varm og irritert på snø og vind, og sur fordi ingen kunne måke for meg. Men så klarte jeg å snu rundt de negative tankene, og se positivt på at jeg stod der i trappa mi, for jeg fikk jo gratis trim, samtidig som at jeg vet så godt hvor inderlig deilig følelse jeg får inni meg etter jeg er ferdig. Det samme gjelder når jeg trener og går tur, og avogtil tenker at jeg ikke gidder. Det er viktig for meg å snu de negative tankene og tenke det positive i de tingene. Da tror jeg man kommer lang her i livet. 

 


Helga har vi tilbragt i Grimstad hos min kjære, og vi har kost oss masse <3 På lørdag var vi i Frolandia, et nytt bade-anlegg de har fått der, det var kjempegøy, både for voksne og barn :) Vil virkelig anbefale dere å dra dit engang.


I dag på vei hjem fra bussen, og vi skulle gå opp den laange og tunge bakken opp til oss, så var jeg litt kald, sliten og ville fort hjem. Plutselig finner Amalie frem mobilen sin, spiller en sang og begynner å danse seg oppover bakken, i snøen. :) Åh så lite som skal til noen ganger, jeg kunne jo ikke annet enn å smile :) 

Oppskrift på litt positivitet:
Ta ett stykk visjon og bland den med en stor porsjon tillit.
Tilsett en eller flere målsetninger.
Dryss over rikelig med fokus, selvdisiplin og utholdenhet.
Tilberedes her og nå med glede og handlekraft.
Serveres med kjærlighet.
Bon apétit!














2 kommentarer:

  1. Heisann!
    Så gøy å se en fin litt annerledes blogg ;)
    Mye du skriver om som andre ikke ville gjort.
    Tøft av deg!
    Alle har vi vel våre negative tanker, men så deilig det er når vi har gjennomført tingene likevel!
    Ha en flott uke:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Hei :)

    Tusen takk for fin kommentar, ja jeg tenkte at hvis jeg begynner å blogge om kostholdet mitt, trening osv, så kanskje jeg får litt motivasjon og press på meg til å kunne gå ned noen kilo ;)

    Veldig fin blogg du også har! Klem :)

    SvarSlett