Min verden

torsdag 12. januar 2012

Motivasjon.

Denne uka har vært veldig bra. Jeg har trent før jobb på mandag og onsdag (30 min), og gått lang tur på tirsdag og i dag. På mandags morra veide jeg meg, og ble veldig positivt overrasket! Hadde ikke forventet resultater så fort, men vekta viste faktisk nesten 2 kg mindre enn mandagen før. Og DET er god motivasjon for meg. Kan vel kalle det for en god kick-start. :)


Jeg vet jo selvfølgelig at ikke vekta kommer til å vise 2 kg mindre hver mandag, men at den gjorde det akkurat denne mandagen var en god følelse, det gir meg en følelse av at jeg har vært flink og den får meg til å ville fortsette videre på samme måte som jeg gjør.
I morra er det helg igjen, og jeg har allerede planlagt menyen og snacks jeg skal handle inn.

I går var det en smart persom som sa til meg at "For å få en varig endring, så må man løse/ta tak i problemet selv".  Kunne ikke sagt det bedre selv..





Motivasjon defineres ofte som det som forårsaker aktivitet hos individet, det som holder denne aktiviteten ved like og det som gir den mål og mening. Motiverte mennesker er mennesker som kommer i gang, viser engasjement og målrettethet, viser utholdenhet og ofte har positive tanker om et arbeid eller prosjekt.




1 kommentar:

  1. Jeg har levd på frukt og grønt i 1 uke nå, har ikke vert på vekta ( mangler batteri til den), men energinivaet har stege merkbart. Og da er man jo mere aktiv.
    Stå på Camilla, jeg heier på deg.
    Når vil du komme til Tvedestrand?
    Klem
    Å , du skulle kommet på vennersvenne-fest i kveld. Onkelen din , Rolf feirer 49 årsdagen sin.
    Det hadde vert RÅKULT at du dukka opp, det hadde han digga.
    Klem

    SvarSlett